Wednesday, June 29, 2005

داوطلب: ویژه نامه جامعه مدنی و جنبش زنان



عاقبت جوینده یابنده است، من هم بالاخره با خواندن مصاحبه دکتر معظمی درآخرین شماره داوطلب حالم سر جایش آمد و کلی انرژی گرفتم.
دکتر معظمی را اولین بار در تلویزیون دیدم، در یک میزگرد علمی که دکتر منصوری هم بود. برای من بچه کنکوری کشف یک زن دانشمند ایرانی که در مورد فعالیتهای خودش آن هم در ایران صحبت می کردغنیمت بزرگی محسوب می شد. از شانس من درست شب انتخاب رشته هم برنامه گفتگوی رادیو باید با دکتر آلینوش تریان ، اولین دختر فارغ التحصیل رشته فیزیک دانشگاه تهران صحبت می کرد که سالها در رصدخانه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ( رحمةالله علیه به دست رئیس جمهور منتخب)رصد کرده بود و عملا تنها کسی بود که در ایران کار نجوم تجربی حرفه ای انجام داده بود. مطمئن شدم که راهی که انتخاب می کنم درست است و هنوز هم همین عقیده را دارم

خانمها و آقایون دست اندرکار ویژه نامه جامعه مدنی و جنبش زنان ، دستتان درد نکند. ملت غیور ایران! پیشنهاد می کنم همه ۹۶ صفحه این ویژه نامه را که معلوم است زحمت زیادی برای آن کشیده شده است بخوانید (خودم هنوز فرصت نکرده ام این کار را بکنم) احساس می کنم ناگزیر بعضی جاها مطالب تکراری شده است، اما در هر مقاله و مصاحبه می شه کلی مطلب منحصر به فرد هم پیدا کرد. حداقل یک ورقی بزنید و از عکسهایی که باهوشمندی گرفته شده و با دقت انتخاب شده اند لذت ببرید

بازهم دست مریزاد... خدا قوت