Tuesday, November 29, 2005

شعارهای انقلابی

اینها را بخوانید و هم‌زمان اینها را هم گوش کنید تا انقلاب خونتان بالا برود و شاید نم اشکی هم ریختید. شعارهایی که در جریان هر حرکتی ساخته می‌شود قسمتی از هویت آن است و حتی شده برای زمانی کوتاه قسمتی از فرهنگ جامعه را می‌سازد. کلاس دوم یا سوم راهنمایی بودم که به عنوان تحقیق درس تاریخ مجموعه‌ای از شعارهای زمان انقلاب را جمع‌آوری کردم ودسته‌بندی و تحلیل کردم (نشان می‌دهد که مخ من از همان زمان معیوب بود) و برای این کار سر از کتابخانه مجلس و پارک شهر و هرجایی که می‌شد روزنامه‌ها و نوشته‌های آن زمان را پیدا کرد در آوردم. البته بدیهی است که هیچ کس آن زمان نه مرا جدی می‌گرفت، نه کارم را و شاید از سر ترحم با اردنگی بیرونم نمی‌کردند. واقعاً هم چهره دختربچه معصومی که قدش به زور به تخته سیاه می‌رسید اما حرفهای گنده گنده می‌زد رقت‌انگیز است! به هر حال من فقط یک نمره خوب از این تحقیق گرفتم و بعد هم احتمالاً همه آنها راهی سطل زباله شد!
حالا فکر می‌کنم آیا کسی غیر از یک دانش‌آموز راهنمایی هم این کار را کرده است؟
اگر منبعی می‌شناسید لطفاً معرفی کنید، اگر هم نه دست به کار شوید و خودتان یک مجموعه گردآوری کنید....
اصلاً بیاید از همین فضای بلاگستان شروع کنیم: لطفاً هر شعاری از آن زمان به یاد دارید برایم بنویسید، من هم سعی می‌کنم همه آنها را همین جا منتشر کنم