Friday, February 02, 2007

این مطلب خاله سیما خیلی بامزه بود، مستقیم اینجا می‌‌آورمش، با اجازه

قانون فیزیکی، قانون مدنی

امروز یکی از بچه ها ایمیلی فرستاده بود که بعد از خوندش مُردم از خنده! دلم نیومد شما با من در این شادی شریک نشید. موضوع از این قراره که عده ای مسیحی متعصب در آمریکا دارند با تجمع و اعتراض تلاش می کنند تا قانون دوم ترمودینامیک لغو بشه!!
این قانون می گه که انتروپی (یا بی نظمی) در هر سیستمی همواره افزایش می یابد. معترضین می گویند "ما نمی خواهیم بچه هامون این چیزها رو در مدرسه یاد بگیرند. دنیای زیبایی که خدا آفریده نباید رو به بی نظمی بره. هیچ پدر و مادری راضی نمی شند بچه شون این چیزها رو یاد بگیره و ..."
جالب این جاست که این بندگان خدا نمی دانند که قوانین فیزیکی را فیزیک پیشه ها از خودشون
نساخته اند و این قوانین چیزی نیستند به جز توصیف رفتار طبیعت. ما چه کنیم که طبیعت این جوری رفتار می کنه! این ها فکر کرده اند که قوانین فیزیکی هم مثل قانون اساسی یا قراردادهای اجتماعی از مغز انسان درآمده. یعنی اگر فیزیک پیشه ها منصرف بشند این قانون لغو می شه.
بهترین جواب رو به این ها برایان گرین (فیزیک پیشه ی نظری در دانشگاه کلمبیا که چند تایی
هم کتاب علم برای همه داره) داده که "اگر قانون دوم ترمودینامیک لغو (!) بشه، خورشید دیگر تابش نمی کنه، چون در اون صورت خورشید فوتون ها (نور) رو جمع می کنه به جای این که تابش کنه و...".
من فکر می کردم ما ایرانی ها بی نظیریم (!!) اما گویا بعضی از مردم آمریکا بی نظیرترند.
در همین راستا من از دوستان فیزیک پیشه و غیر فیزیک پیشه درخواست می کنم تا به پیشنهاد یکی از دوستان، علیه قانون سوم نیوتون که اصولا بر اساس انتقامه تجمع کنیم. این قانون بسیار خشن و غیر اخلاقی است!